Framtidens beställningssystem för resturanger

Vad behöver du hjälp med?
Innehållsförteckning
< Alla kategorier
Skriv ut

Ställa in bokföringskonton

För att kunna ta ut SIE-filer eller koppla Ordine till ditt bokföringsprogram som exempelvis Fortnox eller Visma behöver du först ställa in dina bokföringskonton. Följ stegen nedan för att göra det.

1. Ställ in Bokföringskonton för varugrupper

Börja med att gå in på webbpanelen och därefter gå in på fliken “Varugrupper” under kategorin “Konfiguration” i sidomenyn. Här kommer du se en lista med samtliga av dina varugrupper och för varje varugrupp behöver du trycka på knappen redigera. Nu kan du slutligen ställa in försäljningskonto samt momskonto och därefter trycka på den gröna “Spara” knappen. Glöm inte att göra detta för samtliga varugrupper som du använder.

2. Ställ in övriga Bokföringskonton

När du har ställt in bokföringskonton för dina varugrupper behöver du ställa in dina andra konton såsom t.ex. betalningar och dricks. Detta gör du genom att gå in på webbpanelen och därefter gå in på fliken “Konfiguration” -> “Inställningar”. Nu går du in på fliken “Bokföring” längst upp och därefter ställer du in konton för exempelvis dricks och betalningar. Du kan även ställa in övriga inställningar såsom t.ex. kostnadsställe och verifikationsserie här om du använder det i din bokföring.